فرمانده انتظامی استان گیلان از انهدام ۱۳ باند کلاهبرداری، هرمی و مواد مخدر در گیلان خبر داد.
فرمانده انتظامی استان گیلان از انهدام ۱۳ باند کلاهبرداری، هرمی و مواد مخدر در گیلان خبر داد.
کد خبر: ۱۴۱۳۴۹۹

به گزارش جام جم آنلاین، سردار عزیزالله ملکی پیش از ظهر امروز در حاشیه برگزاری نمایشگاه دستاوردهای انتظامی استان گیلان در حوزه کشفیات مواد مخدر، مقابله با سرقت و برخورد با اراذل و اوباش از حساسیت‌های ویژه در حوزه مقابله با سرقت خبر داد و اظهار داشت: طرح امنیت محله‌محور با توجه به وضعیت استان در 40 روز گذشته با هدف کاهش جرائم در سطح استان اجرایی شد که در این راستا 2 هزار و 757 محله شناسایی شد و در هزار و 320 محله نیز اجرای طرح داشتیم.

فرمانده انتظامی استان گیلان تصریح کرد: علاوه بر گشت‌ کلانتری‌ها، 123 واحد خودرویی به‌همراه 46 واحد موتوری در طرح مذکور به‌کارگیری شدند و 460 نفر نیز در جهت کاهش جرائم به‌ویژه در حوزه مقابله با سرقت فعالیت کردند و خوشبختانه با کاهش 14 درصدی جرائم مواجه بودیم.

سردار ملکی با اشاره به اقدامات‌ پیشگیرانه پلیس از ابتدای سال تاکنون خاطرنشان کرد: از ابتدای سال بالغ بر 864 طرح استانی در جهت ارتقاء امنیت اجتماعی توسط پلیس در مرکز استان و شهرستان‌ها اجرا شده است.

وی از کشف 474 فقره پرونده کلاهبرداری و دستگیری 147 نفر در این حوزه، انهدام 2 باند کلاهبرداری و دستگیری 16 نفر و همچنین انهدام 2 باند شرکت‌ های هرمی و دستگیری 11 نفر در این حوزه خبر داد و بیان کرد: در حوزه کشفیات مواد مخدر نیز هزار و 960 کیلوگرم انواع مواد مخدر در سطح استان کشف شده است.

فرمانده انتظامی استان گیلان با اشاره به انهدام 9 باند تهیه و توزیع مواد مخدر در طول چند ماه گذشته خاطرنشان کرد: 237 قاچاقچی مواد مخدر و 2 هزار معتاد متجاهر هم دستگیر شدند.

سردار ملکی از کشف 109 میلیارد تومان کالای قاچاق در سطح استان و افزایش 15 درصدی در این حوزه خبر داد و بیان کرد: در این بخش، 858 فقره پرونده تشکیل و 904 نفر دستگیر شدند.

وی به دستگیری 279 نفر از اراذل و اوباش شناسنامه‌دار و کشف سلاح‌های گرم و سرد این اراذل در سطح استان اشاره و تصریح کرد: 18 فقره قتل عمد هم در استان اتفاق افتاد که 29 نفر در این ارتباط دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان گیلان با اشاره به آغاز طرح‌های سالم‌ سازی دریا در گیلان و به‌کارگیری یک‌هزار و 100 نفر نیرو به‌همراه 210 گشت خودرویی و 98 گشت پیاده در این حوزه خاطرنشان کرد: برخورد با ناهنجاری‌ها، اراذل اوباش و برهم‌زنندگان نظم و امنیت مردم در دستور کار پلیس است و با آنها که برای نوامیس ایجاد مزاحمت کنند برخورد قاطع خواهد شد.

سردار ملکی مهم‌ترین هدف پلیس از استقرار در کنار دریا و تفرجگاه‌ها را خدمت به مردم دانست و افزود: پلیس در خدمتگزاری به مردم در هیچ نقطه‌ای کوتاهی نخواهد کرد.

تعداد بازدید : 19
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها